Monday, August 22, 2016

Siapa Yang Sebenarnya PEMURAH



Giving to People Who Give

Siapa Yang Sebenarnya PEMURAH 
Mereka Yang Kaya Harta Atau Kaya JIWA dan Perasaan

Thursday, June 30, 2016

Jenis MAKANAN Dan Masa SESUAI Untuk Menikmatinya


Jenis MAKANAN Dan Masa SESUAI Untuk Menikmatinya
Tersenarai di bawah adalah beberapa jenis makanan yang sring kita nikmati dan panduan waktu yang sesuai untuk menikmatinya.

Sunday, June 26, 2016

Fakta Menarik Diri KITA Yang KITA Sendiri Pun Tak TAHU

Beberapa FAKTA Menarik tentang diri kita. Sama ada betul atau tidak Pemikir pun tak pasti. Hehehe

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

Thursday, June 16, 2016

Batu Karang Kerana Minuman BerGas



BOSTON 16 Mei - Satu penyelidikan mendapati, tabiat suka minum setin air karbonat dan minuman manis dalam sehari, boleh meningkatkan risiko penyakit batu karang sebanyak hampir suku peratus.

Muzium KAPAL TERBANG Di RUSIA


Muzium Kapal Terbang di Russia .
(8 Gambar)

Sunday, June 12, 2016

MENEMPUH Hidup BERHUTANG

Anda telah Berputus Asa dengan kehidupan ini akibat Tekanan HUTANG yang Membataskan Segalanya.


Ramai yang mengambil jalan MUDAH dengan tidak memikirkannya dan mengabaikannya.
ANDA SILAP BESAR!!!
 KALAU BERTINDAK SEDEMIKIAN!!!

Sabar Dulu… Bawa BERTENANG... Sesungguhnya tiada simpulan Yang Tidak Dapat Dileraikan

Wednesday, May 25, 2016

Mark Adam "Dia Ni PENYANYI Ke PELAWAK? Hahaha Bacalah Sendiri


Mark Adam ni kadang-kadang kami rasa lagi bagus jadi pelawak daripada jadi penyanyi sebab apa sahaja yang keluar dari mulut dia mesti kelakar gila. Korang bacalah sendiri TWIT yang dia buat menjawab banyak soalan yang diajukan padanya. Memang tak kering gusi dibuatnya.

BOCOR : Proton PERDANA On The ROAD

BOCOR : Proton PERDANA On The ROAD
Cuba tengok gambar yang Terakhir. Sangat MENAWAN

Wednesday, March 23, 2016

JEJAKA Ini Kongsi TIPS KURUS 17kg HANYA Dalam Masa 21 Hari

JEJAKA Ini Kongsi TIPS Hilang 17kg HANYA Dalam Masa 21 Hari

Alamak bila bercakap soal hati boleh la nak tipu nak elak, tapi bila disentuh pasal berat badan itu yang tak boleh nak elak betul tak. Ingatkan perempuan je yang sibuk nak jaga berat badan supaya ideal, rupanya lelaki pun ada juga.

Monday, March 21, 2016

Jangan LUPAKAN Keluarga Kerana KERJAYA

 Jangan LUPAKAN Keluarga Kerana KERJAYA
Anda tidak SEPENTING yang anda bayangkan kepada rakan sekerja.

Sunday, March 13, 2016

Empat (4) FASA Diet ATKINS


4 Fasa Diet Atkins

Ada 4 Fasa Atkins :
Fasa 1 : Induction (Induksi/Pengenalan) download MENU
Fasa 2 : Ongoing Weight Loss [OWL] (Susut Berat Badan Berterusan)
Fasa 3 : Pre-Maintenance (Pengekalan Awal)
Fasa 4 : Lifetime Maintenance (Kekal Seumur Hidup -gempak jer bunyinya kan)

Prinsip ini dari diet Atkins 'adalah bahawa, dengan menyekat karbohidrat, tubuh kita dipaksa untuk membakar lemak yang disimpan, bukan karbohidrat untuk bahan bakar.

Wednesday, March 2, 2016

Tuesday, February 16, 2016

Stand By Me | Playing For Change | Song Around the World


Stand By Me | Playing For Change | Song Around the World

Banyak kali Pemikir ulang dengar lagu ni. "Lagu Stand By Me" diolah dengan dengan mengggabungkan gaya nyanyian Penyanyi JALANAN dari seluruh dunia. Iramanya digarab menjadi satu alunan muzik video yang sangat sedap dan menarik.

Enjoy it.

Sunday, January 17, 2016

Tone Excel Tune Talk : Buat DUIT Sambil TIDUR

Buat DUIT Sambil TIDUR
Buat DUIT Pasif
Dapat Duit Ketika Tidur
Jana Pendapatan Tanpa Sedar
Buat Duit Dengan Handphone
Buat Duit Tanpa Tambah KOMITMEN Kewangan
Duit Masuk Akaun walaupun Anda Sedang Nyenyak Tidur
Hidup Macam Biasa Tapi Dapat DUIT
Jangan Tertipu Skim Cepat Kaya
Cara Paling Malas Nak Jadi KAYA



TuneTalk ToneExcel 
Whatsapp 011-3523 7323 (Hailmi) Untuk Keterangan Lanjut

Tuesday, January 5, 2016

ANDAINYA Ini KASUT Dan BEG Anak ANDA...



Bayangkan Ini KASUT Dan BEG Anak Anda...

Sessi persekolahan 2016 baharu sahaja bermula. Pelbagai gelagat yang kita lihat. Kebanyakkanya adalah gelagat yang melucukan terutama bila melihat ana anak tidak membenarkan ibu atau bapa balik meninggalkan mereka di sekolah bersendirian. Gelagat anak-anak yang berguling di atas lantai, tak kurang juga gelagat anak anak yang 'bergusti' dengan ibu dan ayah untuk masuk ke bilik darjah.

Kita selalu terlepas pandang akan hal yang melibatkan pelajar-pelajar yang datang ke sekolah dangan pakaian dan kasut yang lusuh. Saya faham dan sangat faham akan tugas guru yang sibuk dan banyak. Namun, di sini Pemikir ingin memohon jasa baik para guru untuk lebih allert akan hal sebegini dan harap dapat melaporan kepada lembaga zakat yang kita sedia maklum kebanyakan masa mereka hanya duduk di pejabat (bila di luar musim memungut zakat). Pemikir rasakan ini adalah antara kaedah yang paling mudah untuk mengenalpasti Fakir di Malaysia yang patut dipraktikkan oleh para pengurus wang zakat.

Bayangkanlah andai kasut dan Beg di atas adalah kasut dan beg anak anda. bayangkan juga PERASAAN mereka untuk berhadapan dengan rakan sebaya yang serba ADA.

Pasti anda yang memiliki anak lebih memahami. Anda juga pasti boleh membayangkan situasi yang berlaku rentetan dari keadaan sebagini.  Sama ada anak anda akan keluar paling awal atau paling lambat dari kelas agar dia tidak perlu menyarung kasut itu dihadapan kawan kawan. Atau terpaksa berdiri di bahagian belakang sekali agar kawan kawan tidak perasan akan beg yang di sandang.

Tidak semua rakyat mampu mengharungi TEKANAN hidup pada masa kini. Tahun 2016 pasti lebih mencabar. Apakah terlalu BERAT Tangan dan JIWA kita rakyat Malaysia yang melihat hal sebagini didepan mata untuk membantu.

Dalam pada itu kita juga, PASTINYA tidak mahu MEMBUNUH semangat anak anak ini untuk BELAJAR dan merubah nasib keluarga dan kehidupan di hari muka. Sedih... Pilu.. Dan Kasihan...

Oleh : Pemikir.

Sunday, January 3, 2016

2016 Dari MATA Dato Dr Nazri Khan

Dato Dr Nazri Khan
Fellow, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia
President, Malaysian Association Technical Analyst

Bismillah walhamdulillah,
Selamat Datang Tahun 2016. Tahun yang sukar untuk semua rakyat Malaysia. Selamat tinggal Tahun 2015. Tahun yang banyak cerita bagi rakyat Malaysia.

Pertumbuhan ekonomi 2016 dijangka terus sederhana kepada 4 peratus daripada 5 peratus pada 2015 dengan beberapa penunjuk ekonomi lemah ditengah-tengah prestasi rapuh ringgit, kejatuhan harga minyak, kenaikan harga barang, peningkatan hutang, kelembapan ekonomi China dan kenaikan kadar faedah Amerika Syarikat.

CONSIDERATIONS FOR 2016

CONSIDERATIONS FOR 2016

________________________________
1. ON EARNING:
Never depend on single income. Make investment to
create a second chance.
_________________________________
2. ON SPENDING:
If you buy things you do not need, soon you will have to sell things you need.
________________________________
3. ON SAVINGS:
Do not save what is left after spending, but spend what is left after saving.
________________________________
4. ON TAKING RISK:
Never test the depth of a river with both feet.
________________________________
5. ON INVESTMENT:
Do not put all eggs in one basket.
________________________________
6. ON EXPECTATIONS:
Honesty is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people.

CONFUSED Words


Have a look to see which of these commonly confused words throw you off.


Accept vs. Except
These two words sound similar but have very different meanings. Acceptmeans to receive something willingly: “His mom accepted his explanation” or “She accepted the gift graciously.” Except signifies exclusion: “I can attend every meeting except the one next week.” To help you remember, note that both except and exclusion begin with ex.

Affect vs. Effect
To make these words even more confusing than they already are, both can be used as either a noun or a verb. Let’s start with the verbs. Affectmeans to influence something or someone; effect means to accomplish something. “Your job was affected by the organizational restructuring” but “These changes will be effected on Monday.” As a noun, an effect is the result of something: “The sunny weather had a huge effect on sales.” It’s almost always the right choice because the noun affect refers to an emotional state and is rarely used outside of psychological circles: “The patient’s affect was flat.”