Program Pay Per Clicks (PPC) TERBAIK Pengganti AdSense



Google Adsense adalah program PPC terbaik dan tentunya sangat dikenali dan diidamkan oleh para blogger. Google AdSense telah terbukti memberikan pendapatan yang sangat lumayan kepada ramai blogger.
Namun, kekerapan Google menyekat akaun Adsense blogger menjadikan ramai blogger terpaksa mencari pengganti yang setara untuk tujuna penjanaan pendapatan sebagai seorang blogger.

Selain daripada Google AdSense. Sebenarnya banyak program lain yang boleh memberikan pendapatan kepada para blogger sekalian. Walaupun ianya tidaklah semewah Google AdSense namun, perkembangan baik program program ini pasti menjanjikan sesuatu yang baik di masa hadapan. Apa yang lebih penting adalah untuk para blogger sekalian untuk terus konsisten dalam memuat naik kandungan blog.

Berikut adalah senarai program IKLAN Alternatif yang boleh anda cuba untuk mengantikan Google AdSense.

1. BuySellAds
BuySellAds adalah salah satu alternatif terbaik pengganti Google AdSense, karena jika rakan blogger sekalian memiliki website atau blog yang baik, maka anda boleh mendapatkan pendapatan melebihi Google AdSense. 

2. Publicity Clerks
Tapi untuk saat ini BSA hanya menerima blog atau website dengan content bahasa inggris. Hmmmm...tapi jangan sedih ya sob masih ada alternative nya lagi kok untuk blog bahasa Indonesia, kalau mau coba aja yang ini http://www.publicityclerks.com/. 

3. Chitika
Chitika juga merupakan salah satu alternatif terbaik sebagai pengganti Google AdSense, karena memberikan earning yang cukup tinggi dan tidak memerlukan persyaratan untuk mendapatkan persetujuan pada programnya. 

4. Infolinks


5. Yahoo Bing Contextual Ads
Yahoo Bing Contextual Ads juga bisa menjadi alternatif yang baik sebagai pengganti Google AdSense. Harus di ingat bahawa Yahoo telah mengatasi Google setelah 15 tahun di Amerika Syarikat pada tahun 2013.

6. Clicksor
Clicksor termasuk salah satu alternatif terbaik sebagai pengganti Google Adsense, sobat dapat menampilkan iklan text, gambar, animasi, dan iklan pop up. Namun, program ini selalu dikesan sebagai 'Virus' oleh kebanyakan server terutamanya server kerajaan.

7. Nuffnang
Tidak dilupakan juga satu syarikat pengiklanan online tempatan bernama Nuffnang. Sebuah syarikat yang berkembang dengan cepat ke seluruh dunia dan menunjukkan potensi yang sangat baik. Sangat terkenal dikalangan Blogger Malaysia.

3 comments:

  1. saya pun ada acc adsense...so far tak ada la kena sekat..bila suruh member2 buat...sebelum google approve...blog/website akan di review dulu baru diluluskan .. ramai je member yg di reject...maybe diaorg ada kriteria2 tertentu ... dulu ada gak ..Adbrite...x tau la skang ni wujud lg ke tak...

    ReplyDelete
  2. ok thanks,nampaknya kena cari backup untuk pendapatan online selain adsense sebelum apa2 terjadi.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers