Monday, July 1, 2013

WAJAH 5 Pemain BOLA Yang Meninggal Di Atas PADANG

Beberapa pemain bola sepak yang mengejutkan dunia kerana meninggal dunia ketika sedang bermain di atas padang. Gambar dibawah adalah senarai LIMA pemain tesebut. 

Piermario Morosini
Pemain Udinese yang dipinjamkan ke Livorno, Piermario Morosini telah menghembus nafas terakhirnya pada 14 April 2012 ketika perlawanan menentang Pascara. Piermario diserang penyakit jantung dan terus rebah tidak sedarkan diri.

Marc-Vivien Foe
Seorang pemain  bola sepak kebangsaan Cameroon. Ia meninggal di Lyon, Perancis, 26 Jun 2003 pada umur 28 tahun akibat serangan jantung ketika bermain pada Piala Konfederasi menentang Columbia. Dia terjatuh di tengah lapangan secara tiba-tiba tanpa ada pemain berhampirannya lalu meninggal.


Antonio Puerta
Pemain kebangsaan Spanyol yang lahir pada 26 November 1984 ini juga meninggal dunia akibat serangan jantung. Dia bermain untuk kelab Sevila dan rebah ditengah padang  meninggal 3 hari kemudian pada 28 Ogos 2007.

Phil O'Donnell
Pemiain yang berasal dari  Scotland dan menjadi kapten pasukan Motherwell meninggal dunia setelah pengsan ketika perlawanan menentang Dundee United di Liga Skotlandia pada 29-12-2007 di Fir Park.

Miklos Feher
Feher mengalami masalah yang sama dengan Foe. Pemain Benfica itu meninggal akibat serangan jantung ketika perlawanan menentang Vitoria de Guimareas di Liga Portugal di Estadio da Luz, 25 Januari 2004. Ia sempat dibawa ke hospital tetapi beliau tidak dapat diselamatkan.

1 comment:

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks