Burger TERMAHAL Di Dunia : Jangan TERLIUR Pulak Ye

Sekadar berkongsi cerita makanan di bulan puasa ini. Harap tidak menggugat iman dalam berpuasa hehehe.

Burger bukanlah makanan asing bagi kebanyakan orang. Namun, sebuah restoran di New York, Amerika Syarikat (AS) khabarnya menjual burger yang berbeza dengan burger pada umumnya. Burger di restoran ini dinobatkan sebagai yang termahal di dunia.

Menurut situs Guiness Book of World Records, untuk menikmati burger termahal di dunia yang dijual di restoran Serendepity 3, para pembeli harus merogoh kocek senilai USD295. 

"Burger ini dilengkapi dengan daging sapi Waygu Jepang serta dibumbui dengan 10 ramuan mentega putih. Untuk menambah cita rasanya burger ini juga diracik dengan garam laut alami," tulis Guiness Book of World Records dalam situsnya, yang dikutip Emirates247, Selasa, (19/6/2012). 
Tidak hanya itu, dibagian atas burger ini juga ditaburi keju buatan James Montgomery yang berasal dari Somerset, Inggris. Keju ini terbilang sangat unik. Untuk membuat keju dengan kualiti super ini saja diperlukan waktu selama 18 bulan. 

Burger termahal didunia ini juga dilengkapi dengan beberapa bahan makanan yang bernilai tinggi lainnya seperti black truffles, caviar, blini dan Creme Fraiche. 

Sentuhan terakhir dari burger ini pun dinilai tidak kalah mewahnyanya. Adalah sebuah tusukan gigi bertahtakan berlian yang dirancang oleh perancang perhiasan kenamaan dunia, Euphoria. 

Sumber:

6 comments:

  1. Macam tak sedap jer bunyi nye..hilang selera dengar pencungkil gigi bertatah berlian..

    ReplyDelete
  2. Ino sodap ooo... ini malam kasi order satu

    ReplyDelete
  3. Kalau beli jugak tak ke membazir ...mhl2..mkn jd **** je

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers