Bot Express KARAM Di BELAGA, SARAWAK : 100 Dikhuatiri LEMAS

Penumpang naik bot ekspress

Selepas Kejadian

Walaupun telah berkali kali gambar di siarkan di laman sosial malah tidak kurang media atau suratkhabar arus perdana Sarawak. Namun, seperti biasa, tiada tindakan akan diambil sehingga sesuatu perkara yang buruk berlaku. Mungkin agak pelik melihat tajuk berita hari ini: "100 dikhuatiri Lemas" Memandangkan kapasiti bot ini biasanya hanya 64 orang.

Kepada sesiapa yang pernah menaiki Bot Express di Sarawak, sekiranya keadan sebagaimana di atas berlaku. Peluang untuk terselamat bagi mereka yang ada di Perut Feri (Bot Express) adalah sangat tipis. Memburukkan lagi keadaan, mereka yang biasanya diberikan peluang untuk duduk selesa dalam perut Bot adalah golongan Wanita, orang tua dan kanak kanak.

Mungkin ada yang berkata, tunggulah bot lain atau sebagainya. Inilah sahaja pengangkutan yang ada dan jadual perjalanannya dangat terhad membuatkan mereka terpaksa mengambil risiko terutamanya kepada keluarga atau penumpang yang tidak mampu membayar hotel di sibu atau bandar lain untuk menunggu jadual sellanjutnya yang biasanya pada keesokkan harinya.





Semoga semuanya selamat.
Apapun kita sama sama tunggu perkembangan perkara ini.

7 comments:

  1. Daro selalu macam ni, pernah satu kali saya ingin ke Sibu menggunakan bot express. Dipenuhi warga asing hingga ke bumbung.

    Saya ajak beberapa penumpang lain dalam tu masuk kereta saya sahaja, saya kata bahaya, lebih baik saya memandu jauh. Saya tak mintak bayaran pun.

    kesian mereka ni, takda pilihan.

    ReplyDelete
  2. Jadi sedarlah sikit wahai rakyat sarawak. cuba kita ada kemaudahan jalan raya yang berlingkar-lingkar dan bersimpang-siur seperti di seberang sana mungkin perkara bot karam lebih muatan seperti ini boleh dielakkan.

    ReplyDelete
  3. Macam mana nak ambik tindakan.. Mereka degil.. Tau x degil? Bila dilarang mereka melawan.. Macam ni lah akibatnya.. Jangan salahkan pihak berkuasa..

    ReplyDelete
  4. Jalan raya boleh dibina walau apa bentuk muka bumi sekalipun.. x da apa yang mustahil dlm dunia ni... lihat bukti.. Tembok besar china????

    ReplyDelete

AIK... Baca Je / Tengok Je...
Tinggallah KOMEN Sikit Untuk Kenangan Dan TANDA Sokongan Kepada Suara Pemikir Untuk Terus Berkarya dan Mencari Bahan MENARIK Untuk DIKONGSI Seterusnya.

Thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis