Tuesday, March 19, 2013

Pemandangan NGERI Di Sungai GANGA, INDIA


Apa yang kita dengar tentang sungai gangga adalah bahawa sungai tersebut adalah sungai suci, dan itulah yang selalu di opinikan oleh kerajaan India kepada dunia. Di sungai ini penduduk setempat menyandarkan hidupnya. Mereka melakukan banyak hal di sungai ini mula mencuci pinggan sampai dengan mandi untuk membersihkan badan.

Namun tahukah anda, bahawa disungai ini sebenarnya juga merupakan tempat pembuangan mayat bagi keluarga-keluarga miskin yang tidak mempunyai bayaran untuk mengkremasi anggota keluarganya yang telah meninggal. Mayat di buang di sungai ini sebagai tempat pengebumian mereka.

Sering di temui mayat di tempat ini dalam keadaan yang sudah membusuk dan sangat mengerikan, bahkan ada kalanya mayat-mayat tersebut di makan oleh binatang seperti burung dan anjing. Sungguh tempat yang sangat seram dan menakutkan.

Betapapun mayat adalah manusia yang sudah tidak bernyawa, sebenarnya mereka juga harus dihormati dan di muliakan. Namun mungkin memang begitulah penduduk setempat menghormati dan memulyakan mayat-mayat tersebut.

Gambar-Gambar di bawah ini akan membawa anda kepada sebuah cerita yang sebanarnya tentang sungai gangga.


-tabekpuang





















4 comments:

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks

Kembali BERSUA

Sudah lama rasanya Pemikir tidak menulis di laman ini. Masa menjadi penghalang antara pemikir dan Blog Suara Pemikir. Dalam kesibukan ...