Skip to main content

ISU Lahad Datu : KEHEBATAN Anwar Ibrahim TERSERLAH



ISU Lahad Datu : KEHEBATAN Anwar Ibrahim dalam memutar belit TERSERLAH
Apa yang lebih menarik ialah

Anwar cakap klu sabah tidak berada dibwh pr akan berlaku pergolakan disana... 

ehhh cm terlepas ckp je beliau nih..."

Comments

  1. ya udah memeng kerja nuar in dong

    ReplyDelete
  2. hehehe.... dah mmg dasar suke memutar belit. aku pon hampir tertipu... tp Allah buka mata ni utk lihat kepincangan dlm parti tu sendiri. dia mmg spesies takut ngan bayang2 sendiri dah ni. sape je yg suka buat rundingan n janji mcm2 ngan org luar ble dia menang?? dulu pon tgk anak2 dia g jumpa mcm2 org nak mintak lepas pak dia. la ni pak dia dah bebas x nak ngaku plak yg dia mmg pangai camtu. ceramah dia kt klang tu dia kata... "saya nak berkawan pon jd masalah".... aku kata dlm hati... mana x salah dah org yg ko nak berkawan tu mmg pengganas... tu x tau lg janji pe yg dia dah tabur kat dey ol.... mmg dasar putar alam. yg lawak tu org yg kuarkan artikel tu dia x nak saman.... tv msia n surat khabar kat msia ni jugak dia nk saman. pas tu kata plak yg online news philipines tu x kata pon dia yg culprit tu. tp setakat yg aku dgr kat tv n baca kat paper dey ol pon tak kata dia cuma dey ol kata perkara ni ada kaitan... alahai anwar....!!!

    ReplyDelete
  3. aku tak takut lanun dari laut mcm kiram tu,
    tapi aku lebih takut lanun dari darat macam BN dan umno sial tu.....
    itula lanun yg sebenar-benar nya...
    lanun paling besar di malaysia...

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks

Popular posts from this blog

Jom BELAJAR Bahasa Melayu SARAWAK

Bahasa Melayu Sarawak...
Sebagai rakyat Malaysia yang majmuk, belajar bahasa dari kaum dan masyarakat yang berbeza adalah menjadi satu 'kemestian' yang boleh membawa kepada ikatan yang lebih erat sesama kita.
Kali ini kita akan melihat sedikit sebanyak bahasa yang menjadi bahasa RASMI rakyat Sarawak yang terdiri dari pelbagai kaum yang berbeza.
Kepada mereka mereka (terutamanya guru guru) yang akan posting ke Sarawak bolehlah belajar sedikit sebanyak sebagai persediaan bagi memudahkan komunikasi bila tiba di sana nanti. Tidak kita Iban, bidayuh, Orang ulu, dayak, Melanau Cina, bidayuh dll... Bahasa Melayu Sarawak menjadi bahasa rasmi bagai semua kaum kaum ini...
1. Tedah - Kesian 2. Kepak - Letih 3. Kayokayo - Kehulu kehilir 4. Plente - Bergurau 5. Pozer - Peniru/ Ciplak 6. Gai / Ucak - Poyo 7. Ilek 1 - Rehat 8. Ilek 2 - Sabar 9. Dolok - Dulu 10. Agik - Lagi 11. Nok ya - Yang itu 12. Madah/ Padah - Bagitahu

Rahsia TERSEMBUNYI Waktu Solat Yang 5 (Fakta Menarik)

1. Ada pun pada mereka yang berfikir. Maka tidak Allah jadikan sesuatu itu hanya sia sia dan pasti ada sesuatu yang ingin Allah sampaikan kepada hambanya yang berfikir dan yakin kepada Allah.
2. Makan hal ini tidak lah di sia siakan oleh orang tua tua dahulu apabila menyatakan waktu senja adalah waktu syaitan berkeliaran dan istilah 'PANTANG' telah diguanakan untuk tidak  berada di luar rumah malah menutup pintu dan jendela pada waktu sebagini.
3. Mungkin beranggapan mereka lebih moden dan lebih saintifik dari orang dahulu. Masyarakat pada hari ini telah mengabaikannya malah sesetengah memperlekehkan 'amaran' dan teguran ini. 
4. Mari kita pandang hal ini sedikit lari dengan sudut sains semata mata.

DIVIDEN HEBAT Simpanan ANDA : Pinjaman ASB Vs Simpan SENDIRI ?

1. Awal Tahun 2013 ni Ramai rakan rakan Pemikir berbicara tentang Dividen Hebat daripada simpanan masing masing dan kebanyakan mereka adalah penyimpan Amanah Saham Bumiputera atau ASB. Maklumlah, PNB Mengumumkan bahawa dividen ASB tahun 2012 adalah tertinggi dalam masa 5 Tahun. 
2. Namun Setelah berbicara sekian lama, kebanyakan mereka sebenarnya membuat pinjaman ASB dari beberapa bank seperti CIMB, Maybank dan yang terbaharu RHB Bank. Maka Pemikir melakukan sedikit penyelidikan berkaitan hal ini (loan ASB), dan dalam banyak banyak pembacaan Pemikir, Artikel oleh Blog Berita Semasa sebagaimana tercatat dibawah ini adalah yang paling munasabah dan bersandarkan fakta yang benar serta perlu diberi perhatian oleh para peminjam atau mereka yang berhasrat untuk meminjam sebagaimana Pemikir. 
3.  Melakukan sedikit pembacaan (kajian) terhadap apa yang cuba dilakukan adalah langkah terbaik sebelum kita meletakkan WANG (Duit) kita kepada risiko risiko yang ada dalam pasaran. Oleh itu luangkanlah …