Najwa Latif Anak DERHAKA ?


1. Bila sahaja ada isu berkaitan artis pastinya heboh seluruh pelusuk Malaysia dan dunia. Kisah terbaharu yang 'Gosipnya' agak berlainan dari artis artis lain. Kalau sebelum ini kita sering mendengar bahawa artis mempunyai masalah disiplin ditempat kerja, masalah artis dengan penyokong atau peminat dan sebagainya. Namun, Kisah gadis yang popular di YouTube (Najwa Latif) Ini agak berlainan. 

2. Gadis genit yang semakin meningkat popular ini dikhabarkan telah dianggap sebagai anak derhaka oleh bapanya. Benarkah...? Na'uzubillah.... 
3. Semoga berita ini hanyalah satu kesilapan dan gosip liar yang sering melanda para artis. Kita semua tahu bahawa betapa redha orang tua itu setinggi mana diletakkan Allah. Tanpa redha orang tua, maka boleh jadi tiada keredhaan dari Allah. Ingat... 

4. Di sini Pemikir sertakan sedikit bahan bacaan dari Berita Harian berkaitan isu ini...


“Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata.

“Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian. “.

Itulah antara kata-katanya sebelum di akhir artikal tu ada tulis begini ..

“Berita lanjut dalam akhbar BH dan BH Digital hari ini “
Berita Harian Online


5. Ada pun di sini Pemikir ingin berpesan. Jangan terlalu cepat untuk kita menjatuhkan HUKUM. Selidik dan teliti dengan lebih cermat terlebih dahulu agar kita tidak menyumbang kepada sesuatu yang salah.

5 comments:

  1. Orang melayu memang macam ni. Kalau dah senang mudah lupa daratan. Melayu Mudah Lupa - Tun Mahathir

    ReplyDelete
  2. prnh dgr cite psl dia derhaka ngn ayah dia ni..
    pndai2la dia nk hidup.. huhu

    ReplyDelete
  3. Mungkin di sebalik kisah anak beranak ni...hanya mereka dan Allah lebih mengetahui pucuk pangkalnyer...kita cuma baru dengar dari sebelah pihak saja...rasanya belum layak kita nak menghukum mana2 pihak...air di cincang takkan putus..Semuga kedua nya akan berbaik semula..aamiin..

    ReplyDelete
  4. Wlupun sburuk mna ayh kita dia adlh ttp ayh dr azli lgy..buat njwa btol kta ayh awk..sblm dya mntup mta adlh lbih baik klu memohon ampun kpd ayh awk tlbih dhlu..krna penyesln dkmudian hri x kn ad gunanya..sesungguhnya sygilh ayh anda wlupun seburuk mna skapnya...buknkh it lbih baik.

    ReplyDelete

AIK... Baca Je / Tengok Je...
Tinggallah KOMEN Sikit Untuk Kenangan Dan TANDA Sokongan Kepada Suara Pemikir Untuk Terus Berkarya dan Mencari Bahan MENARIK Untuk DIKONGSI Seterusnya.

Thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis