Friday, November 9, 2012

'Popular Keyword' Dalam Carian Google 2012

No 1 through No 25 Top Google Keywords
Top 50 keywords search on Google
1. Kepada para Blogger yang ingin meningkatkan ranking blog mereka dengan cepat seterusnya mempengaruhi Page Rank (PR) blog anda. Mengenalpasti keyword atau kata kunci yang menarik pengunjung kepada satu satu artikel adalah sangat kritikal. 

2. Kebolehan untuk menulis artikel dengan meletakkan atau menyelitkan keyword polular di blog masing masing akan memudahkan enjin pencari seperti Google.com ,Yahoo.com atau Ask.com megesan artikel dan menjadikan blog anda diberi keutamaan berada di bahagian atas senaraian dapatan carian, memandangkan keyword ini dicari oleh sebahagian besar pengunjung internet yang jumlahnya berbilion orang pelayar. 
3. pada artikel kali ini, Suara Pemikir cuba untuk menyenaraikan beberapa keyword yang diharapkan boleh membantu para blogger sekalian untuk apa jua tujuan masing masing. Sebagaimana yang tersenarai dibawah, laman sosial dan enjin pencari menerajui senarai tersebut. Facebook, Youtube, Hotmail, Google, Yahoo, Gmail, FB, Facebook login, E-bay, Face, Yahoo Mail, You Tube, www.facebook.com, msn, twitter, amazon, orkut, dan sebaginya. 
No 26 through No 50 Top Google Keywords
The Top 26 To 50 Most Searched Words on Google
4. Namun tidak dinafikan ruangan 'dewasa' yang banyak menayangkan genre porn, sex, seks atau bogel, gambar seksi serta ruangan kontroversi yang lain turut mendapat tempat tertinggi, namun, sebagai blogger yang sepatutnya menjalankan tanggungjawab sosial, keyword seperti ini bukanlah satu pilihan yang baik demi menjaga kredebiliti dan kepercayaan terhadap blog anda untuk jangka masa panjang.

4. Selain itu, kandungan blog yang banyak mengulas berkaitan artis seperti blog Oh Bulan, Oh Artis dan beautiful Nara serta Blog politik biasanya menjadi antara blog yang amat popular di Malaysia. Namun, sekali lagi Pemikir menjadikan itu bukanlah sesuatu yang menjadi pilihan Pemikir.

5. Semoga artikel ini serta keyword @ kata kunci di atas boleh membantu para blogger sekalian untuk terus menempatkan diri dalam persaingan hebat blog pada hari ini. Good luck semua blogger blogger Malaysia.

Oleh: Pemikir (www.suarapemikir.com)
Gambar : Google Imej




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks