Friday, November 16, 2012

Masjid Putra (Putrajaya) Yang Indah (10 Gambar)

Pandangan dari sisi kanan Masjid Putra
1. Hari ini (16.11.2012) Pemikir berkesempatan menunaikan Solat Jumaat  di Masjid Putra, Putrajaya. Bukanlah kali pertama namun pada Jumaat kali ini Pemikir terlintas untuk mengambil gambar dengan niat untuk berkongsi dengan para pembaca Blog Suara Pemikir sekalian.

2. Walaupun parkir kereta agak jauh iaitu di Laman Perdana Putrajaya, itu tidak sedikit pun mematahkan semangat Pemikir yang memang merancang untuk menunaikan Jumaat pada minggu ini di Masjid Putra. Alhamdulillah, Allah telah menunaikan hasrat Pemikir.
3. Sekadar mahu berkongsi keindahan masjid yang dilawati ramai pelancong ini dengan para pembaca sekalian. Biarlah Pemikir tunjukkan beberapa gambar yang sempat dirakam siang tadi.
Ruang Wudhu Lelaki yang terletak dibahagian Bawah Masjid Putra

Laluan Menuju Ke ruang Whudu'

Tangga menuruni dan naik dari Ruang Whudu' yang terletak dibahagian bawah.

Ruang Legar Masjid Putra

Permaidani Indah dalam Masjid Putra yang berhawa dingin

Ruang Sholat Masjid Putra, Putrajaya
4. Dalam perjalan keluar Pemikir berharap dapat berjumpa dengan beberapa pemimpin negara yang mungkin bersembahyang di sini Terutamanya Tun Mahathir namun pemikir agak kecewa. Tetapi Pemikir agak bertuah juga dapat berjumpa dan bersalaman dengan dua Pemimpin ini Datuk Jamil Khir Baharom dan Datuk Seri Hisyamuddin Tun Hussein. Sempatlah Pemikir bersalaman. Menyertai sekejap perbualan di Pintu Masjid. Pemimpin ini nampaknya berbicara dengan beberapa Pemimpin negara yang lain berkaitan isu Murtad. Turut berada di situ adalah bekas imam masjid negara.


Pandangan Dari Pintu Utama Masuk Ke Masjid Putra
5. Hahaha Yang kat bawah ini hanyalah Pemikir yang hina selepas menunaikan Solat Jumaat di Masjid Putra. Setelah gambar ini Pemikir muat naik ke laman Facebook. Ramai rakan bertanya, kenapa dah berkopiah sekarang. Jawapan Pemikir mudah. Lebih selesa.. hehe walaupun ramai yang mengatakan Pemikir sudah beralih arah. Apa pun, Pemikir tetap bersama SPR.

P/S: Ada ketika dahulu pihak tertentu melaungkan pembinaan masjid ini adalah membazir kerana dibina dikawasan jin bertendang katanya. hehehe sampai terpaksa bina masjid tambahan. InsyaAllah minggu depan ke masjid besi.

3 comments:

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks