Monday, November 26, 2012

MENARIK Sekitar MAHA International 2012 (85 Gambar)

1. Pemikir berkesempatan melawat MAHA International pada hari Sabtu lepas. Seharian juga Pemikir merayau di MAHA. Dari awal pagi sehinggalah sekitar pukul 3 baru sampai di rumah.

2. Pemikir keluar awal pagi dari rumah kerana memang menjangka bahawa kesesakan MAHA pasti berlaku apatah lagi Sabtu adalah hari perasmian MAHA oleh Datuk Seri Najib Tun Razak. Alhamdulillah sebagaimana yang dirancang, Pemikir sampai di MAHA dengan keadaan trafik yang masih minimum dan dapat pakir yang berhampiran dengan kawasan pameran iaitu kawasan pakir Exibitor. Hehehe ngelat la tu kan?

3. Pemikir bukan nak bercerita panjang cuma mahu berkongsi beberapa gambar yang Pemikir ambil ketika berada di MAHA walaupun tidak berada di semua bahagian Pemiran. InsyaAllah akan berkunjung lagi. Lihatkah bagaiman kemeriahan MAHA dalam Gambar gambar Pemikir ini. Gambar tidaklah berapa cantik, maklumlah haya kamera Samsung Galaxy Note II. Pemikir akan datang lagi dan insyaAllah kali ini akan membawa DSLR Nikon D90 yang dah lama terperam kat rumah hehehe.

4. Gambar sekitar MAHA International 2012.

Sekitar Majlis Perasmian
Perdana Universiti - First Time Tengok
MOA
NAFAS
UPM
MOA
UPM

MyAgrosis
Agro Bank
MARDI
FELDA

Tourism Malaysia
Miti
KPDNKK
MICCOS
MOA
UPM
UTM

Youth Talk Show


RAmly Burger





Antara cenderamata yang ada


Antara produk menarik (Madu)
Kesesakan
Ragam Peniaga Makanan
Naik Bas untuk ke setiap bahagian pameran

Antara yang menarik perhatian hehehe

Cuba teka berapa berat

Antara Lembu baka yang dipertandingkan

Tengok perbandingannya dengan saiz orang


Kambing
Rusa

Pengangkutan yang disediakan

Antara Boot Dari Luar Negara

P. Ramlee
Kawasan penerangan sejarah MAHA



Pemandangan di bahagian luar
Kesesakan 
Kesesakan

Nanas Sarawak





Buah Nadir


Buah ??? Opsss.. Buah Rock Mellon tertulis nama najib
Rakan Pemikir yang dah jadi usahawan. Menjual baja milik syarikatnya




Ruang menyediakan Makanan identiti setiap negeri.




Sekian


9 comments:

  1. byknye 85 gmbr,..
    xdpt nak pergi sbb bcuti kt tganu skang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak... berselisih la kita Cik Tom. saya dari terengganu ke sini.. ciktom dari sini ke terengganu. Terengganu kat mana tu Cik Tom

      Delete
  2. ada gak aku interprem dr belakang dlm gambar gadis cowboy tu ye...anak aku pn ada...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sayang tak ambik gambar terus. buat anak ko jadi model. nanti pergi sekali lagi bolehla buat sesi bergambar. hehhe

      Delete
  3. ayu dah follow tau..hehehe

    bestnyer....banyak info blh dpt...hehehe...ada masa nnt nak pg la...lgpun tgh cuti sekolh ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Ayu... saya pun akan singgah selalu InsyaAllah

      Delete

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks