Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2012

Indahnya Gaya KLASIK Kuala Lumpur (17 Gambar)

Kuala Lumpur nampak segar dan tidak bercelaru ketika ini. Dibandingkan dengan sekarang walaupun telah jauh lebih maju, Kuala Lumpur yang dalam gambar ini lebih menenangkan mata yang melihat. 

Cahaya (Nuur) Ulamak Syiah... Fuuhhh...

Cahaya (nur) Pemimpin Utama Syiah... Lihatlah bagaimana ia berlaku. dan lihatlah juga wajah pengikut yang ada di cermin hadapan tersebut. Kalau anda telah lupa, lihatlah kembali kepada post ini yang menunjukkan bagaimana saat pengkebumian pemimpin Syiah.
Gambar : Google Imej

Kenali MASJID UPM Serdang (14 Gambar)

1. Pemikir tidak berhajat hendak bercerita panjang pada entri kali ini. Memandangkan ini adalah rentetan cerita dari cerita 4 Kali 'Ditegur' KEMATIAN yang telah diceritakan sebalum ini. Sekadr berkongsi gambar Masjid dan sekitar Majid UPM Serdang.
2. Kisah keinsafan dan apa yang berlaku di luar masjid telah pemikir kongsikan sebalum ini. Saksikanlah gambar dibawah untuk mengenali Masjid UPM.

4 Kali 'Ditegur' Laluan KEMATIAN

1. Assalamualaikum.. Di hari Jumaat yang mulai ini ingin Pemikir memulakan bicara ini dengan Memohon kemaafan kepada semua seandainya ada salah dan silap.
2. Pada mulanya Pemikir hendak bercerita menganai 'Mengenali Masjid UPM' sebagaimana yang selalu Pemikir lakukan terhadap Masjid masjid yang berlainan. Namun pada bicara kali ini Pemikir ingin berkongsi sedikit pengalaman pertama seumpamanya dalam hidup berlaku ketika solat Jumaat pada 30.11.2012 di Masjid UPM.
3. Sebagaimana tajuk di atas. Pasti and tertanya tanya apa yang sebanarnya berlaku.? Pemikir memanjatkan syukur kepada Allah dengan teguran dan peringatan ini dan ianya sungguh menginsafkan, bukan sahaja pemikir tetapi Pemikir yakin ramai juga jemaah yang ada. 

Ais Krim Roti Lepas Solat Jumaat

Entri kali ini sekadar santai santai walaupun ada peristiwa menginsafkan berlaku pada jumaat kali ini. Pemikir nak bercerita sidikit berkaitan Ais Krim Roti. Sejak kembali ke Lembah Klang beberap bulan yang lalu. Minat lama Pemikir selepas sembahyang Jumaat kembali lagi iaitu menikmati Ais Krim Roti. Macam biasalah kan. Selepas Solat Jumaat mesti banyak motorsikal yang menjual Ais Krim Roti. So... Apa lagi layan lah kan.
Cuma bezanya kali ini berbaris membeli ais krim roti dengan pemain bolasepak Singapura, Indonesia, dan Tentunya Malaysia yang kesemuanya menunaikan solat Jumaat di Masjid UPM. Sempatla berjumpa Safee Sali, Syariq, Bambang Pamungkas, dan kelseluruhan Team Singapura. Fuhhh sedap o... Tambah lagi hari panas.

MAT REMPIT Kalau Tengok Ni Boleh Sawan...

MAT REMPIT Kalau Tengok Ni Boleh Sawan...

Kepada Allah Ku Serahkan Segalanya..

"Kepada Allah Ku Serahkan Segalanya..."

Budak Buta Ini TIDAK Mahu Celik Kembali

Blind child doesn't want to see again
Budak Buta Ini TIDAK Mahu Celik Kembali.
Hendak tahu kenapa, hayatilah temubual ini dengan teliti. MasyaAllah... Siapalah kita jiga dibandingkan dengan Insan ini. Tersentuh hati mendengar kenapa dia tidak mahu pulih kembali penglihatannya. Malah tidak juga menyalahkan takdir kerana telah hilang penglihatan.

Astarfirullah... Astarfirullah... Astarfirullah... Astarfirullah...
Lihat Video Di Bawah

Kelicikan Wanita MENCURI Di Kedai Emas

Kelicikkan Wanita ini Mencuri Di Kedai Emas
Memang sabar wanita ini menunggu kelalaian si penjual. Tetapi mungkin tidak dijangka bahawa aksinya sedang dirakam oleh kamera cctv milik kedai berkenaan. Nampak macam anaknya juga diajar untuk bersubahat. Azan pun tak dipedulikan.

Perhatikan sendiri dalam Video ini

Khasiat Kurma Yang Perlu Kita Tahu...

1. Kurma atau nama saintifiknya Phonex dactylifera juga dikenali sebagai Tamar merupakan sejenis tumbuhan palma yang berbuah dan boleh dimakan sama ada ketika ia sudah masak atau masih mentah. Tumbuh di kawasan yang berpasir atau bertanah Briss, Ianya dikatakan tumbuhan yang mempunyai pelbagai khasiat dan kegunaan yang mana sebahagian daripadanya sudah terbukti secara saintifik. 

2. Malah dalam kitab suci al-Qur’an sahaja terdapat 21 ayat yang menyebut tentang kurma. Baginda Rasulullah SAW juga sendiri telah beberapa kali menyebut perihal kurma dan khasiatnya, dan ianya amat sinonim dengan kisah sirah baginda. Di Malaysia penggunaan kurma dilihat agak bermusim iaitu pada bulan Ramadhan.

“Kemudian Kami tumbuhkan kerananya kebun kurma dan anggur untuk kamu. Disana kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebahagiannya kamu makan“
Al-Mukminah ayat 19

Tan Sri Mokhtar : Kekayaan Ini Tuhan Beri Kepada ...

"Kekayaan ini tuhan beri kepada saya untuk saya menolong orang lain pula. Saya percaya kepada keberkatan rezeki. Hari ini kita tolong orang, esok lusa orang akan tolong kita pula dengan cara yang lain..." Tan Sri Mokhtar Al Bukhary

Mereka 'Diburu' : Seorang Nak BOGEL & Seorang Nak Potong K++++

1. Khabarnya Gadis Ini JANJI nak BOGEL depan Pavillion Kalau Malaysia Menang Menentang Laos. FBnya telah 'diserang' teruk oleh peminat Harimau Malaya dan rakyat Malaysia setelah perlawanan tamat dan kemenangan berpihak kepada Malaysia dengan jaringan 4-1.  (Berita kemenangan Harimau Malaya)

Harimau Malaya Kembali MENGAUM

1. Pemikir mulakan dengan ucapan TAHNIAH kepada para pemain dan juga jurulatih K. Rajagopal atas kejayaan menumbangkan Laos dengan jaringan besar Malysia 4-1 Laos. Ini telah membuka semula saingan dan perjuangan Malaysia di Piala AFF Suzuki 2012. 
2. Menyaksikan perlawanan antara Harimau Malaya (Malaysia) Menentang Laos bersama penduduk Cheras dalam keadaan hujan dan terkena juga tempias hujan tidak mematahkan harapan Pemikir untuk melihat kejayaan Harimau Malaya.
3. Malah sebelum perlawanan, Pemikir dengan megahnya melaungkan ramalan bahawa Harimau Malaya akan menumbangkan Laos dengan jaringan 4-0 dan turut menyatakan bahawa Safiee Sali adalah antara penjaringnya. Sebahagian mereka gelak besar mendengar ramalan itu. Adapun ramalan itu Pemikir letakkan memandangkan rekod pertemuan Malaysia Laos yang kesemuanya memihak kepada Malaysia sebelum ini. Hehehe

Fakta Menarik USIA Ahli Politik Utama Malaysia

Fakta Menarik USIA Ahli Politik Utama Malaysia Mungkin ramai yang tertanya tanya USIA para pemimpin Utama negara ini? Lihatlah sendiri. 

Masa SESUAI Mengejar Ranking Blog (Siri II)

1. Salam dan bertemu kembali. Inilah apa yang Pemikir perkatakan dalam entri sebelum ini (Masa SESUAI Mengejar Ranking Blog). Ada pun ranking ini adalah pada 31.10.2012. Pemikir merasakan kebanyakan blog ini memiliki Rank yang lebih baik sekarang kerana adanya Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung di PWTC.
2. Bayangkanlah kesannya terhadap rank blog anda. Ini hanyalah dikalangan blogger Pro BN atau Pro-Kerajaan. Sebagaimana yang kita tahu, banyak lagi blog yang Glamour berkaitan politik terutamanya blog yang dimiliki ahli politik atau cybertrooper pembangkang.

Najwa Latif & Sleeq : Sedap Gak Lagu Ni Ye...

Sleeq & Najwa Latif - Untuk Dia
Dalam jiwa 60an  dan 80an yang Pemikir ada. Pemikir minat jugak beberapa lagu moden. Lagu ini adalah antaranya dari Najwa Latiff dan Sleeq. Pemikir ni kenal nama je la. Orangnya tak berapa kenal. Dengar dengar Najwa Latif sedang ambil SPM tahun 2012.

Samsung : Upload Gambar Instagram Dari Kamera Kompak

Kamera kompak Samsung yang memiliki kemampuan pada 16 megapixel ini agak unik berbanding kamera kompak lain di pasaran. Sebuah kamera pintar yang dimuatkan dengan sistem operasi Android Jelly Bean yang pasti memudahkan operasinya kepada pemilik baru.
Mempunyai skrin sesentuh bersaiz 4.8 inci, pemproses data pada 1.4 GHz empat teras (quad core) dan kemampuan 3G. Ini membolehkan pengguna mengambil gambar Instagram dan juga boleh terus memuat naik ke laman sosial itu. 

Prank HANTU : Boleh Mati Kalau Kena Macam Ni...

Japan's Funniest Pranks - Scary Ghost Prank 4
Prank HANTU : Boleh Mati Kalau Kena Macam Ni.
Nasiblah jantung mamat ni kuat lagi.
Kalau kena pada yang sakit jantung dah KO dah ni.

Jangan Pandang Kejahatan Orang...

"Jangan Pandang kejahatan orang macam dia pasti ke NERAKA, janagan pandang kebaikan sendiri macam kita pasti SYURGA..."

Winners Never Quit And Quit...

"Winners never quit and quiters never win.."

Masa SESUAI Mengejar Ranking Blog

1. Pemikir ingin berkongsi sedikit pemerhatian Pemikir bersama para Blogger sekalian. Hal ini adalah berkaitan dengan ranking blog dan persaingan dalam memburunya.
2. Pasti ramai yang terkilan kerana tahun 2012 adalah tahun yang sukar untuk memburu ranking blog yang baik. Persaingan dilakangan blogger nampaknya terlalu sengit sehinggakan mengejar ranking blog sama ada peringkat global dan region (Malaysia) bagaikan satu yang amat berat.
3. Apa yang sebenarnya berlaku.?

'Penghinaan' Umat Islam Terhadap Islam...

Wanita Berzina Ditembak Mati (Kepada Yang Lemah Semangat Jangan Tengok Video Di Bawah)
1. Ini adalah antara Penghinaan Umat Islam Terhadap Islam itu sendiri terhadap kedudukan dan kemuliaan Islam di mata dunia. Video ini telah ditonton oleh ramai pelayar internet diseluruh dunia yang tentunya majoriti dari mereka adalah golongan yang bukan Islam. Anda  pasti boleh menjangka apa tanggapan mereka.

Tun Mahathir Merungkai MISTERI Tragedi 9/11

Seperti biasa, blog Tun M atau Tun Mahathir adalah blog yang sering Pemikir kunjungi. Tulisan Tun M kebanyakannya bersandarkan fakta dan sumbangan bukti kukuh bukan sahaja dari dalam malah luar negara. Sebagaimana pemimpin Arab berkata
"Berikan kekayaan minyak yang negara teluk miliki kepada Mahathir, dia akan menguasai dunia Keseluruhannya"
Pada kali ini. Artikel yang menjawab email / komen pembaca blog beliau sangat menarik perhatian. Baca dan telitilah kajian Team beliau terhadap trajedi September 2011 atau 9/11 yang dihuraikan oleh beliau dan beberapa panel lain.

LETTER TO ALFRED WILLNER
Dear Alfred (Alfred.willner@euromotors.ltd.gi)

Bagaimana Mengenali Produk Israel...?

Pasti ramai  yang tidak ingat atau mengenali apakah jenama produk Israel tetapi pastikan anda ingat 729 yang merujuk kepada apa sahaja produk yang berasal dari Israel. Seterusnya keputusan untuk MEMBOIKOT atau tidak adalah terletak kepada kebijaksanaan anda. Ingat 729 Ingat Israel
Sebarkan...!!!

Yakinlah Rezeki Itu Jaminan Allah...

Yakinlah Rezeki Itu Jaminan Allah... "Barang siapa yang bertakwa kepada Allah, maka Allah aka menunjukkan kepadanya jalan keluar dari kesesahan dan diberikan Nya rezeki dari jalan yang tidak disangka sangka, dan barang siapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah mencukupkan keperluannya" Surah At-Talaq

Only a Hungry Man Can Understand ...

Only the hungry man can understand the pain of hungger...

Fakta Menarik : Negara Yang Lenyap Dari Muka Bumi

1. Negara yang lenyap dari muka bumi. Pemikir bukanlah hendak bercerita berkaiatan negara yang hancur atau kaum sesebuah negara yang hancur dari muka bumi seperti yang berlaku kepada kaum nabi Lut A.S. 
2. Sekadar berkongsi fakta menarik berkaitan beberapa negara yang tiada lagi di dunia akibat pertukaran nama atau telah bergabung dan mendapat nama baharu. Menarik untuk dibicarakan dan diambil sebagai pengetahuan umum dalam diri. Tidak rugi menambah ilmu kan?
Inilah senari negara negara yang Pemikir maksudkan.
Abyssinia
Nama lama bagi Ethiopia sehingga awal abad ke 2.

Bila DUNIA BARAT Dilanda Oppa Gangnam Style - Inilah Jadinya...?

PSY & MC Hammer - Gangnam Style / 2 Legit 2 Quit Mashup
Apa pun satu persembahan yang mantap dan menghiburkan.

Mahatma Ghandhi : The Greatness Of A Nation...

"The greatness of a nation and its moral pregress can be judged by the way its animals are treated.." Mahatma Gandhi

AES dan Loksi Lokasinya...

AES dan Loksi Lokasinya...

Orang lelaki Susah Nak Faham ...

Orang lelaki susah nak faham kenapa pasangannya cepat Touching, orang perempuan susah nak faham kenapa pasangannya tak mahu pujuk.
Dan itulah sebenarnya punca salah faham. Buat keputusan sama ada dua dua buat tak faham atau dua dua kena faham. hehehe

Dividen ASB 2012 Bakal Mengejutkan Pemegang SAHAM

1. Dividen Simpanan Amanah Saham Bumiputra (ASB) menjadi perbualan hangat penyimpan / pemegang saham pada masa ini. Mungkin telah lama kita tidak mendengar dividen ASB yang tinggi sebagaimana di awal pelancarannya dahulu. Pemikir sendir sempat merasa Dividen ASB sebanyak 13% termasuk bonus simpanan. Apakah jumlah dividen ASB pada 2012 akan kembali mencecah dua angka. 
2. Pemikir meramalkan ianya akan menecah belasan % memandangkan Pemikir merasakan bahawa ini adalah 'BOM' seterusnya yang akan di'letupkan' oleh Kerajaan sebelum Pilihan Raya 13 (PRU13). Secara peribadinya Pemikir meramalkan Dividen ASB sebanyak 9-10% dan bonus sebanyak 1.5- 2.0 akan diberikan kepada pemegang saham. Kalau ianya lebih dari jumlah itu, Alhamdulillah...

MENARIK Sekitar MAHA International 2012 (85 Gambar)

1. Pemikir berkesempatan melawat MAHA International pada hari Sabtu lepas. Seharian juga Pemikir merayau di MAHA. Dari awal pagi sehinggalah sekitar pukul 3 baru sampai di rumah.
2. Pemikir keluar awal pagi dari rumah kerana memang menjangka bahawa kesesakan MAHA pasti berlaku apatah lagi Sabtu adalah hari perasmian MAHA oleh Datuk Seri Najib Tun Razak. Alhamdulillah sebagaimana yang dirancang, Pemikir sampai di MAHA dengan keadaan trafik yang masih minimum dan dapat pakir yang berhampiran dengan kawasan pameran iaitu kawasan pakir Exibitor. Hehehe ngelat la tu kan?
3. Pemikir bukan nak bercerita panjang cuma mahu berkongsi beberapa gambar yang Pemikir ambil ketika berada di MAHA walaupun tidak berada di semua bahagian Pemiran. InsyaAllah akan berkunjung lagi. Lihatkah bagaiman kemeriahan MAHA dalam Gambar gambar Pemikir ini. Gambar tidaklah berapa cantik, maklumlah haya kamera Samsung Galaxy Note II. Pemikir akan datang lagi dan insyaAllah kali ini akan membawa DSLR Nikon D90 yang dah …

RESEPI Durian Crepe

1. Hehehe.. Mesti ramai yang terkejut melihat tajuk entri Pemikir kali ini. Resepi durian crepe bukanlah hasil ciptaan pemikir. Tak pernah terfikir nak cipta resepi. Cukup sekadar mencari durian crepe yang dah siap. Beli dan makan. Mudah kan.
2. Mungkin melihat entri pemikir yang lepas maka adalah hamba Allah ni yang mengirimkan email kepada Pemikir resepi durian crepe ini. Nak cuba? Manalah Pemikir arif pasal masak memasak ni. Tapi Isteri tersayang dah janji nak buatkan durian crepe bila jumpa nanti. Alhamdulillah...
3. Taknaklah membebel panjang lagi. Marilah kita sama  sama kongsi resepi ini.

Askar : Bergerak Mesti Seiring - Apa Kes.. Hahaha

Askar : Bergerak Mesti Seiring
Never let member behind. You die i die. you fall a followww.
hehehe
Nak tahu apa yang terjadi pada kedua dua askar ini.
Lihat video di bawah.

Trying To Forget Someone...

"Trying to forget someone you love is like trying to remember someone you never knew..." Mr. EmoC

Harimau Malaya Dibaham Singa - Salah Siapa...?

1. Sebagai pengkritik bebas, Pemikir merasakan Rajagopal harus dipersalahkan sepenuhnya atas kekalahan ini. Untuk lebih spesifik, kesilapan paling besar yang dilakukan oleh Rajagopal adalah menurunkan Khairul Fahmi Che Mat atau lebih glamour sebagai Apek sebagai penjaga gawang utama pada perlawanan pertama menentang Singapura.
2. Terlepas pandang atau memang tiada kebolehan melihat dari sudut psikologi bukanlah sesuatu yang boleh dimaafkan kepada jurulatih yang sebelum ini menjanjikan persembahan berbeza setelah tewas dan seri dikebanyakan perlawanan persahabatan bagi menghadapi kejohanan besar AFF Piala Suzuki 2012 (AFF Suzuki Cup 2012). Janji beliau bagi menutup mulut pengkritik ternyata memberikan 'senjata' baharu kepada para pemerhati dan pengkritik sukan tempatan untuk melancarkan serangan baharu terhadap beliau.

Happiness Cannot Be Far Behind...

"Happiness cannot be far behind a grateful heart and a peaceful mind..."

Buah Tertulis Nama NAJIB ... Apa Cerita...?

Sekadar berkongsi cerita berkaitan tulisan yang tercatat pada buah.  Pernah satu ketika dahulu Malaysia digemparkan dengan banyak tulisan kalimah Allah pada buah ini (Rock Mellon). Masa itu Pemikir sebagai orang yang berurusan langsung dengan buah buahan (pertanian) tidaklah hairan sangat sehingga perkara tersebut menjadi satu fenomena di Malaysia. Sekarang mungkin niat murni pihak MARDI atau Jabatan Pertanian untuk menamatkan spekulasi hal tersebut dengan membuat pamiran sebagini di MAHA International 2012. Kini spekulasi tersebut tersebar kembali dengan cara yang berbeza dikalangan pengguna media sosial. Malah ada yang memusingkan isu. Apakah ini perlu dama dunia moden yang memerlukan kita memikirkan isu yang lebih besar.
Tulisan yang terdapat pada buah ini memang boleh di'lakar' mengikut kehendak. Apa kata buat untuk hantaran Perkahwinan atau pertunagan.
Bagaimanakah rupa buah yang dimaksudkan; Lihat Gambar Dibawah..

(Kisah Benar ) Pengalaman PERTAMA Aku Digoda 18SX

1. Godaan Wanita Itu Sangat Dahsyat. "Seperti ini lah waktu itu.." Pencerita beria-ria menunjukkan gambar ini menggambarkan bagaimana dasyatnya GODAAN yang pernah menguji Imanku.

2. Aku merupakan seorang lelaki yang sangat bahagia. Awek aku cantik dan kami telah bercinta selama lebih dari setahun, jadi kami memutuskan untuk bertunang. Hanya ada satu hal kecil sering mengganggu aku, iaitu adik awek aku, Fara yang lebih muda dan lebih cantik. Calon adik ipar aku itu sering mengenakan baju yang sangat ketat dan selalu tanpa bra. Jika di rumahnya Fara seolah-olah sengaja dan sering membungkuk ketika di depan aku menyebabkan aku sering 'terpaksa' melihat kemantapan dan keindahan flora dan fauna di sebalik bukit yang berkembar itu.

Pemikir Suka Tengok Video Ini : Terima Kasih Malaysia

Suka Tengok Video Ini Lagunya Pun Sedap Di Dengar Terima Kasih Malaysia
Bersama samalah kita menjaga kedamaian Malaysia agar berkekalan sampai bila bila. Kita tolak golongan yang sentiasa mencetuskan kekecohan. Ingatlah, kedamaian itu bukan mudah untuk dicapai dan berat untuk dikekalkan. Sama sama kita menyumbang kearah yang lebih baik.

Cinta Budak Budak Zaman Sekarang

Cinta Budak Budak Zaman Sekarang Mengalahkan cinta dalam movie. Nak kata tak cerdik kang marah. "Hang ni Bodoh Ke Bangang" Bak ungkapan keramat kawan Pemikir.
Nat Tahu apa kata Bekas Boyfriend dia pada kekasih baharu lihat di bawah.

Doa Isteri Buat Suami ....

"Ya Allah.. Ya Tuhanku..." Aku haya inigin menjadi Isteri yang dirahmati... Isteri yang di kasihi... Isteri yang Solehah... Isteri yang senantiasa di Hati Suamiku... Aminnn Yaa Rabbal 'Alaminin...

Pertahankan Dia Yang Bertahan Untukmu...

"Pertahankan dia yang bertahan untukmu. Lepaskan dia yang tidak menghargaimu.."

AWAS Wanita Seksi !!!

AWAS Wanita Seksi !!! Satu blog yang memaparkan 'ponggong' dan 'bahagian dada wanita' kini kembali. Hal ini hangat diperkatakan dikalangan blogger pada masa ini.  Gambar yang dipaparkan bukanlah menunjukkan gambar bogel tetapi mereka yang berpakaian ketat yang menampakkan kedua dua bahagian sensitif tersebut. Lensa mereka juga turut merakam wanita yang mandi pantai, wanita yang memakai kain belah, dan sebagainya. Blog yang dimaksudkan ialah http://tudung-candid.blogspot.com. Ada diantara gambar tersebut nampak sangat mengaibkan.




Apa yang lebih sadis ialah ada dikalangan mereka ini menggunakan kamera berpixel tinggi dan wajah yang ditayangkan adalah jelas Serta sasaran mereka adalah Wanita BERTUDUNG. Post ini sekadar peringatan dari Pemikir.

Kalau Allah MAHA Pengampun : Apa Perlunya Neraka...?

"Kalau Allah Maha Pengampun Apa Perlunya Neraka. Tentunya Allah Ampunkan Semua Walaupun Dosa itu Kecil Atau Besar. Sudahnya Pasti Syurga..."
Baca kisah cerita ini untuk merungkai persoalan dalam Minda Anda. Kisah benar seorang gadis Melayu Islam yang ditangkap atas kesalahan agama. Namun agak cetek pengetahuan Agamanya.
Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Berpantang MAUT Sebelum AJAL (Video)

Berpangtang maut sebelum AJAL. Itulah yang ungkapan paling sesuai untuk menceritakan perihal kemalangan yang berlaku kepada lelaki tua ini. Amat pelik apabila motorsikal yang dtunggangnya melanting jauh tetapi dirinya kekal ditempat asal.
Saksikan sendiri Video Ini

Bini KANTOI Dengan Jantan Lain Di Hotel

Dalam perkara sebegini Lelaki harus lebih dipersalahkan pada pandangan Pemikir.
Ini kerana Allah telah mengatakan bahawa lelaki adalah Pemimpin dan apa jua yang berlaku adalah atas kelemahan atau kehebatan pemimpin. Benda ini terjadi adalah atas kehebatan pemimpin untuk memujuk wanita tersebut walaupun telah bergelar isteri dan pada masa yang sama, juga kelemahan pemimpin itu untuk menilai baik buruknya.

Cumanya... Tidak dapat Pemikir bayangkan bagaimana perasaan suami ketika ini. Dalam harian metro semalam seorang suami telah membunuh kekasih isterinya dan mencederakan isteri sehingga parah. Tidak hairan ia boleh berlaku. Pemikir sendiri pun tak jamin berlaku sopan kalau ditempat dia.
Apa Kata Anda...?

Lihatlah sendiri Video Di Bawah
(Amaran: Video ini tidak sesuai ditonton oleh kanak kanak)

Take The Risks And Conquer Your Fear...

"Take The Risks And Conquer Your Fear..."
Memulakan sesuatu atau memulakan langkah pertama adalah antara sesuatu yang paling sukar dilakukan dalam hidup. Walaupun belum tentu risiko yang diambil itu adalah sesuatu yang tinggi namun naluri manusia tetap merasa gusar. Maka, kawal perasaaan takut itu dan mulakan langkah pertama anda dengan berani. Harus diingat ingat. "Tiada langkah pertama, bermakna tiada langkah seterusnya"

MAHA International 2012 : Jom Semua...

Hari ini adalah hari pertama MAHA 2012 yang berlangsung di MAEPS Serdang. Pemikir tidak berkesempatan untuk mengunjunginya kerana hujan yang turun selepas jumaat tadi. InsyaAllah, esok pagi Pemikir pasti akan berkunjung ke MAHA International 2012.  Oleh itu, Pemikir mengajak semua pembaca dan rakan blogger untuk mengunjungi MAHA 2012 kerana banyak acara yang menarik yang berlangsung di sana. 
Nasihat Pemikir, datanglah di awal pagi kerana setengah hari berkunjung adalah tidak cukup untuk anda melawati semua bahagian pameran dan acara yang ada. Jumpa di sana MAEPS Serdang.

Dah Kena Tangkap Ke Samseng Ini..?

Weiter Kemaman Kopitiam Di Belasah.
Video yang menjadi hangat di Malaysia satu ketika dahulu. Tersebar luas apabila berita aliran perdana menyiarkan video ini yang kelihatan berlaku penganiayaan terhadap orang awam sehinggakan beliau parah dan dirawat di ICU hospital.
Persoalannya, adakah pelaku dalam video ini telah diadili undang undang.?
Sekadar nak tahu..
Sebab tak dengar dah cerita selepas kes ini.

Sihir Atau Silap Mata...? Lihat Sendiri (Video)

David Copperfield - Laser Illusion (outside)

Dr. Maza : Relevankah PAS Dalam Realiti Baru?

1. Dr MAZA atau Dr Asri sebagaimana diketahui umum, adalah seorang yang terkenal dengan pandangan bebas beliau terhadap sesiapa sahaja. Pandangan beliau berkaitan isu semasa seringkali mendapat perhatian ramai terutamanya melibatkan isu politik kepartian di Malaysia. Tidak menganggotai mana mana parti menyebabkan setiap pandangan atau kritikan beliau akan menjadi perhatian kedua dua belah pihak.

2. Di Sini Pemikir ingin berkongsi satu artikel terbaharu beliau bersama para pembaca sekalian. Dengan tajuk Relavankah PAS dalam Realiti Baru? Silakan Membaca.

Dr. Maza : Relevankah Pas Dalam Realiti Baru? SAYA pernah mengkritik Umno dalam tulisan saya sempena Perhimpunan Agung Umno yang lepas dan sebelum. Ketika itu saya tetamu parti tersebut di perhimpunan mereka. Orang Umno tidak menzahirkan kemarahan atas kritikan itu.
Perasaan mereka, saya tidak tahu.

Maher Zain - Palestine Will Be Free (With Lyric)

Palestine Will Be Free Lyrics By: Maher Zain Every day we tell each other That this day will be the last And tomorrow we all can go home free And all this will finally end Palestine tomorrow will be free Palestine tomorrow will be free

Running Away From Any Problem..

Running away from any problem only increases the distance from the solution. The easiest way to escape from the problem is to solve it. 

Dr. Yusuf Al Qaradari : Islam Telah Mengajar Kepada Saya...

"Islam telah mengajar kepada saya untuk menyalakan pelita dan tidak dengan asyik mengutuk kegelapan, dengan menjelaskan kebenaran dan bukan dengan asyik mencaci maki kebatilan..." Dr. Yusuf Al - Qaradawi

Pakai Tudung Tak Comel...? Siapa Kata...

Pakai Tudung Tak Comel...? Siapa Kata... Malas Pemikir nak ulas panjang. Takut nanti keluar perkataan yang kurang enak di dengar.


Suara Pemikir Kini Dot Com

Sekadar memaklumlan kepada semua pembaca dan rakan rakan blogger bahawa Blog Suara Pemikir kini adalah beralamat di (www.suarapemikir.com) namun, alamat lama masih lagi boleh digunakan iaitu http://suarapemikir.blogspot.com dan akan juga menunjukkan www.suarapemikir.com di ruangan alamat. Mudah mudahan tidaklah lenguh lagi jari anda untuk menulis alamat yang agak panjang sebelum ini.
Thanks Oleh : Pemikir