Saturday, October 27, 2012

Duit (Check) Percuma Yang Pertama Dari Nuffnang

1. Terima Kasih Nuffnang.

2. Ini adalah cek pertama dari Nuffnang buat buat Blog Suara Pemikir setelah 5 bulan blog ini beroperasi dengan wajah dan kandungan yang baharu pada pertengaan April 2012. Alhamdulillah...

3. Dengan kandungan yang masih sedikit berbanding blog blog yang telah beroperasi lama di alam maya. Blog Pemikir blehlah dikatakan blog yang masih Sangat Mentah. Namun, pencapaian blog Pemikir setakat ini bolehlah dikategorikan sebagai Cemerlang dan mengukut segala perancangan dan menepati segala perancangan. 

4. Pemikir amat sedar akan kesan besar kandungan blog yang memuatkan gosip berkaitan artis serta politik akan memberikan trafik yang hebat kepada blog. Tetapi Pemikir memilih untuk lebih memberikan sesuatu yang lebih membawa kebaikan seperti menyalurkan ilmu, motivasi, Agama dan seterusnya menjurus kepada perpaduan sebagai sasaran utama blog ini walaupun ianya pasti agak kurang mendapat perhatian para pelayar internet. Namun, Pemikir tetap berharap kandungan dan genre ini akan mendapat perhatian juga di suatu hari nanti di atas kesedaran manusia kearah yang lebih baik.
5. Itulah sebabnya kenapa anda jarang melihat gosip artis atau politik di sini namun sekali sekala Pemikir akan mengulas pada kedua dua genre ini sekiranya pemikir rasakan sesuai, terutamanya apabila isu tersebut melibatkan perpecahan dalam masyarakat atau penghinaan kepada Islam serta pada pandangan pemikir akan membawa kepada sesuatu keburukan.

6. Apapun, Pemikir tetap bersyukur pada pencapaian blog ini setakat ini. Pendapatan pertama blog ini dari Nuffnang yang berjumlah RM 50.50 akan Pemikir salurkan kepada mana mana badan kebajikan (yang akan dimaklumkan kemudian) yang memerlukan walaupun Pemikir memaklumkan sebelum ini bahawa hanya 10% pendapatan blog ini akan di dermakan kepada badan kebajikan tertentu. 

7. Pemikir tidak lupa untuk mengucapkan Terima Kasih kepada pembaca sekalian dan berharap agar anda membantu Pemikir untuk berbuat kebaikan, serta teruskan sokongan kepada blog ini. Seandainya tidak membebankan, Pemikir ingin meminta sedikit bantuan rakan rakan sekalian untuk mempromosikan blog ini di blog, facebook atau twitter masing masing untuk kebaikan bersama.

8. Setakah itu sahaja buat masa ini. Sekian Terima Kasih.

9. Harap Maklum. Salam Perpaduan dari Pemikir.
www.suarapemikir.blogspot.com 

8 comments:

Terima Kasih Kerana SUDI Singgah di www.suarapemikir.com
Kami Amat Menghargainya.
Thanks